19 августа 2018

Czakry dla początkujących

Pierwsza energia, potem harmonia

Większość z nas reaguje na trudne sytuacje życiowe niemal w taki sam sposób: z gniewem lub ze strachem, czując się w tym momencie zupełnie niechronionym. Jednak nie zdajemy sobie sprawy, że sami jesteśmy źródłem naszych własnych odczuć. Nieprzyjemne wydarzenia naszego zewnętrznego życia odzwierciedlają brak równowagi w życiu wewnętrznym.

Książka "Czakry dla początkujących" nauczy was odwracać uwagę od złożoności świata zewnętrznego i koncentrować się na energii wewnętrznej - energii czakr, których brak równowagi jest przyczyną braku równowagi w waszym życiu.

Czakry są starożytnym sposobem przebudzenia i doprowadzenia do równowagi twojej fizycznej, emocjonalnej, mentalnej i duchowej energii. Są to wiry energetyczne, które służą jako mapa wewnętrznego świata: im bardziej swobodnie płynie w was przepływ energii, tym silniejsze jest zdrowie i lepsze życie.

Kiedy pojawiają się problemy życiowe, trudności lub trudne sytuacje, metoda czakr da ci niezawodny sposób na znalezienie źródła problemu w sobie. W tej książce znajdziesz opis konkretnych sposobów zmiany przepływów energii i przeniesienia świadomości na jakościowo inny poziom. Kiedy nauczysz się postrzegać życie w sposób bardziej radosny i harmonijny, wtedy zewnętrzne okoliczności twojego życia zaczną się rozwijać dla ciebie bardziej korzystnie.

Słowo wstępne

Wszyscy chcemy od życia tego samego - szczęścia, spełnienia pragnień, zdrowia, dobrego samopoczucia, a także, że relacje z innymi przynoszą nam satysfakcję. Nie jest to zbyt trudne - wszystko wygląda tak prosto. Niemniej jednak życie toczy się normalnie i wiemy: kiedy coś jest nie tak - wyraźnie to odczuwamy! Ale co powinniśmy zrobić w tej sytuacji?

Jesteśmy świadomi tego, jak żyć w tym świecie i wierzymy, że jeśli wszystko jest w świecie zewnętrznym, to po prostu musimy być szczęśliwi. Jednak, aby argumentować w ten sposób, należy postawić wózek przed koniem. Musimy nauczyć się być szczęśliwi, realizować się na poziomie wewnętrznym, a dopiero wtedy świat zewnętrzny będzie odbiciem naszego wewnętrznego świata. Potrzebujemy rodzaju mapy, aby rozwiązać wszystkie te problemy i wypełnić naszą misję na ziemi. Czakry są właśnie taką kartą, która pomaga aktywować i doprowadzić do równowagi różne poziomy naszego doświadczenia życiowego.

Czakry to szybko wirujące wiry energetyczne. Znajdują się one wewnątrz naszego ciała, położone wzdłuż kręgosłupa i zwieńczają naszą głowę. Czakry są rodzajem mapy naszego wewnętrznego świata, innymi słowy, łączą nas z sobą iz naszą własną energią. Życie jest energią. Ta sama siła przenika wszystko, co istnieje, i nas samych. To jest manna - oddychanie - prana, qi (ki) życia. Czakry wchodzą w interakcję z tą uniwersalną siłą życiową i tchną życie w najróżniejsze aspekty naszego istnienia: od wszechświata - poprzez osobowość - w ziemię, a potem wracają.

Ludzie zrozumieli czakry dawno temu. Ta doktryna powstała w starożytnych Indiach wśród hinduskich joginów. Ale nie musisz być joginem, aby skorzystać ze skarbów swojej mądrości. Starożytne nauczanie przeszło próbę czasu, ponieważ jest prawdziwe i dotyczy współczesnego życia. Wszystkie poszukiwania szukają zrozumienia czakr, ponieważ są uniwersalne.

To nie jest nauka intelektualna - jest eksperymentalna. To nie powinno być tylko studiowane - to twoja energia! Musisz się czegoś nauczyć na własną rękę. Twoje czakry zawsze działają na tym czy innym poziomie. Musisz je zrealizować w sobie, a nie na kartach mojej książki. To nie jest materiał do zapamiętywania ... Musisz otworzyć te centra w swoim ciele, w sobie.

Moja droga do odkrycia czakr i ich znaczenia w moim życiu była dość skomplikowana i kręta. Zawsze bardzo lubiłem sporty, aw mojej młodości moja samoświadomość, przynajmniej zewnętrzna, koncentrowała się na moich sportowych osiągnięciach. Chciałem spowiedzi. Ale we mnie był kompletny bałagan. Miałem bogaty wewnętrzny świat, ale nie rozumiałem tego, ponieważ ten świat nie był usystematyzowany.

Dorastałem w przekonaniu, że mój wewnętrzny świat nie ma żadnego związku ze światem zewnętrznym i często myślałem o rzeczach, z którymi świat zewnętrzny nie miał nic wspólnego. W moim zdrowiu psychicznym nie wątpiłem, ale wciąż wolałem ukrywać swoje myśli.

Poszedłem na studia, zamierzając zostać nauczycielem w szkole i ponownie znalazłem się w świecie zewnętrznym. Wszystko wyglądało świetnie. Jednak mój wewnętrzny świat był nieco zaniepokojony. Ja, zgodnie z oczekiwaniami, udałem się do sukcesu i szczęścia, ale coś we mnie sprzeciwiło się temu.

Miałem szczęście, że moja siostra stała się astrologiem. Kiedy skończyłem dwadzieścia, zrobiła dla mnie pierwszy horoskop. Byłem oświecony: znalazłem drogę do mojego wewnętrznego świata, co było zupełnie normalne. Astrologia dała mi mapę tego świata i po raz pierwszy udało mi się spojrzeć w siebie. Próbowałem znaleźć siebie, ale potrzebowałem odpowiedniej literatury. Potem wziąłem książkę Ram Dass "Bądź tu i teraz", gdzie znalazł wiele przydatnych wskazówek, aby odkryć świat wewnętrzny. Zaczyna rozumieć, że jest piękna.

Stało się to ponad trzydzieści lat temu i od tego czasu znacznie pogłębiłem moją wiedzę o czakrach, co okazało się niezwykle przydatne. W moim życiu nie był taki moment, kiedy nie byłoby korzystne dla realizacji mojego istnienia dwóch poziomach: po pierwsze, zewnętrzne, to jest to, co robimy w świecie zewnętrznym; i drugie, wewnętrzne, czyli to, co dzieje się w nas, gdy robimy coś w zewnętrznym świecie.

Załóżmy, że na pierwszym poziomie myjesz naczynia. A co się dzieje w tym momencie na drugim? Czy jesteś zły, zirytowany, skoncentrowany, rozproszony, spokojny lub pełen czci? Działanie zewnętrzne to tylko jedna, ale niezliczona różnorodność stanów wewnętrznych!

Już prawie kończyłem trening, gdy nagle poczułem, że obecny system treningowy mi nie pasuje. Chciałem oderwać się od tradycyjnych ram edukacyjnych. Moja rodzina i ja pojechaliśmy na Hawaje, gdzie zaczęliśmy mieszkać w gminie na University of the Universe. Otrzymaliśmy ogromną ilość absolutnie niekonwencjonalnych informacji i stałem się astrologiem i głodnym wiedzy mistykiem.

Następnie przeprowadziliśmy się do Waszyngtonu, gdzie założyliśmy komunę i otworzyliśmy restaurację. Ale w nowym miejscu, nadal kontynuował studia alternatywny styl życia, joga, medytacja, astrologia, naturalne jedzenie, życie we wspólnocie. Kiedy miałem trzydzieści pięć lat, chciałem poważniej przygotować się do wypróbowania moich metafizycznych przekonań. Postanowiłem wrócić na uniwersytet i stać się konkurentem stopnia naukowego magistra, wybrał system lekcji indywidualnych i wkrótce naprawdę dostał tytuł magistra w dziedzinie nauk doświadczalnych metafizyki w Central Washington University.

Utworzenie specjalnego szkolenia i przedkłada go do zatwierdzenia przez ich przyjaciół, którzy pomogli mi przynieść mój kurs do standardów akademickich Uczelni, zacząłem czytać w tym samym czasie kilku kursach: „Jung psychologii i metafizyki”, „niekonwencjonalnego uzdrawiania”, „Księga Przemian” i „modele świadomości ". Stosując astrologiczne wykresy i porównując je z tradycyjnymi poszczególnych testów (Stanford, Myers-Briggs, i tak dalej. D.), ja przeprowadzili eksperyment i okazało się, że astronomowie przy użyciu karty wykonane przez nich w dniu urodzin, można dość dokładnie przewidzieć wypełnienie testów osobowości. Miałem nadzieję, że pewnego dnia przekonam naukowców o przydatności i sprawiedliwości metafizycznych nauk.

Potem zdecydowałem się ubiegać o stopień doktora, opracowując testy naukowe, aby przetestować zasady metafizyczne. Jednak nawet po dość pozytywnej recepcji metafizyki w obrębie uczelni, czułem rodzaj absurdalnego związku metafizyki i tradycyjnych nauk, pochodzących z zupełnie polarnych działek. naukowa metoda badawcza opiera się na doświadczeniu, co wyklucza działanie wszystkich z wyjątkiem testu, metafizyka samym - na wzajemne powiązania wszystkich rzeczy i niemożliwe jest pochodzenia pojedynczych zdarzeń.

Czułem, że naukowa, akademicka część naszego myślenia w istocie ogranicza możliwości studiowania metafizycznego aspektu życia. Chociaż nauka ma prawo istnieć, zrozumiałam, że należy ją zapomnieć, studiując metafizyczną rzeczywistość. Nauka nie ma duszy. Ignoruje to, czego nie można zmierzyć lub udowodnić - to dla niej główne kryterium. Doświadczenia wewnętrznego świata nie można zmierzyć ani udowodnić, a jednak napotykasz je codziennie.

Każdy z nas ma swój własny wewnętrzny świat - i nie powinieneś wątpić w swoje uczucia tylko dlatego, że nie możesz ich wyjaśnić naukowo. Twój wewnętrzny świat nie podlega ścisłemu sądowi nauki. Nie ma dla niego odpowiedniego kryterium. Możesz rozwinąć mistyczną stronę swojej osobowości, zaufać swojemu doświadczeniu, połączyć się z duchową istotą, ale nie osądzaj siebie według zewnętrznych standardów. Nikt nie może lepiej docenić twojej osobistej energii niż ty. Jest to tak osobista właściwość, że nawet napisanie o niej wszystkiego nie jest tak ważne jak twoje osobiste odczucia.

Zrozumienie czakr jest najskuteczniejszym sposobem osiągnięcia różnych poziomów świadomości dostępnych dla ciebie. Jest to prosty system do zrozumienia, ale jednocześnie jest nieodzownym przewodnikiem w wewnętrznym świecie. Już się z tym spotkałeś. Badanie czakr pomoże Ci zrozumieć rodzaj postrzegania energii: Czy to pragnienie, aby przetrwać, przyjemności czy seksualność, czy to jest moc miłości, czy kreatywność, intuicja, a może i duchowość. Każdy z tych poziomów energii aktywowany jest przez czakry.

W mojej książce mówię o systemie czakr w jego tradycyjnym sensie, a następnie poszerzam swoją wiedzę. Dlatego używam systemu czakr jako szablonu do stworzenia struktury, którą można następnie dostosować w zależności od moich własnych zainteresowań i pragnień. Wierzę, że mam prawo, oparte na trzydziestoletnim doświadczeniu, wyjść poza tradycyjne ramy używania czakr. Myślę, że każdy czytelnik odpowie na swój sposób na moją propozycję i to dobrze. Nie uważam mojego punktu widzenia za absolutną prawdę, przeciwnie, jest to ewoluująca hipoteza i jeśli twoje doświadczenie przeczy mojej, błogosławię cię w poszukiwaniu twojej własnej prawdy. W tym celu napisałem swoją książkę: musisz znaleźć własną drogę do centrów swojej świadomości.

Spróbuj to zrobić, a na podstawie własnego doświadczenia upewnij się, że warto używać tego systemu do postrzegania okoliczności życia. Pomoże ci zrozumieć, na jakim poziomie świadomości działasz w tym czy innym czasie. Da ci to środki do pobudzenia i przeniesienia się na inne poziomy świadomości. Gdy pojawiają się problemy lub trudne sytuacje życiowe, system czakr da ci możliwość poradzenia sobie z nimi poprzez ustalenie wewnętrznego źródła ich pochodzenia. Każdy, kto szuka sposobów rozwiązania trudności, w jednej chwili uświadomić sobie, że zidentyfikowanie źródła w sobie jest kluczem do wyzwolenia jednostki.

Ostatecznie należy osiągnąć pewną elastyczność umysłu: to musi być swobodnie poruszać swoim stworzeniem, całkowicie wypełnić swoje życie, ułatwiając zrozumienie jej lekcji i zajęć reinkarnację, jak również pozwalają swoim wewnętrznym „ja” doświadczyć radości z łączenia ze zbiorowej inteligencji i Bóstwo.

Podczas studiowania czakr skupiłem się tylko na siedmiu tradycyjnych. W naszych czasach czakry nie tylko dużo mówią, ale także otwierają się coraz bardziej. Postanowiłem jednak pozostawić te odkrycia poza granicami mojej książki i powiedzieć tylko o klasycznej siódemce.

Część I

Wprowadzenie

Czakry: energia życia

Życie jest energią, a czakry są węzłami energetycznymi. Uniwersalna siła życiowa krąży w nas i napełnia uczuciem życia. Czakry to rodzaj odbiorników i przekaźników uniwersalnej energii. Każda czakra działa na pewnej uniwersalnej częstotliwości. Czakry oddziałują z polem elektromagnetycznym i przekształcają je w energię, wypełniając nas siłą życiową.

Czakry są oryginalnymi rurami, przez które przepływa uniwersalna energia. Osobiście odczuwamy to następująco: przepływ energii z Ziemi przez dolne czakry idzie do wyższych czakr, ale nie jest liniowy, ale jest cykliczny i płynie w obu kierunkach.

Porównaj powyższe z procesem fotosyntezy w świecie roślin. Energia słoneczna jest pochłaniana przez substancję materialną rośliny i nadaje jej życie, potem dochodzi do jej korzeni, które z kolei zużywają składniki odżywcze z gleby. Potem znów wznosi się nad rośliną i znajduje swój wyraz w kwiecie - energia przemienia się w piękno i znów wraca do świata. To samo dzieje się z nami. Absorbujemy energię Słońca, dochodzi do korzeni naszego istnienia, wchłaniamy owoce Ziemi, a następnie energia rozlewa się ponownie - rozkwit naszej osobowości zwraca energię światu. Pracując nad własną świadomością, możemy osiągnąć większą manifestację piękna.

Czakry to szybko obracające się wiry subtelnych energii rosnących wzdłuż kręgosłupa od czakry podstawy do korony (ryc. 1). Każda z siedmiu głównych czakr odpowiada za pewien aspekt życia i różne sytuacje życiowe. To samo dzieje się z poziomami świadomości, z których każdy nabiera zupełnie nowego znaczenia. Wyobraźmy sobie kręgosłup w postaci szybu windy i czakry w postaci oddzielnych pięter, gdzie możemy obserwować życie. Wychodząc od jednego poziomu świadomości do drugiego, otwiera się coraz szersza panorama.

Porównajmy teraz czakry z siedmiopiętrowym budynkiem. Kiedy znajdziesz się na pierwszym piętrze i wyjrzysz przez okno, widok będzie zupełnie inny, tak jakbyś wyglądał przez okno na innym piętrze. Stopniowo wspinając się z podłogi na podłogę, patrzysz, jak twoje oczy otwierają się coraz bardziej nowe. Najlepiej, aby na każdym piętrze było czyste okno, aby zobaczyć jak najlepiej. Twoja wiara jest w stanie oczyścić okna i musisz być przygotowany na sprawdzenie swoich wierzeń, aby je oczyścić.

Z każdym krokiem Twoja percepcja stanie się szersza, możesz głębiej postrzegać rzeczywistość. A to postrzeganie będzie oparte na twoim poprzednim poziomie i na dodatkowym zasobie percepcyjnym znalezionym na następnym piętrze. Sprytne postrzeganie to najwyższy cel: czyste okna, nie przesłonięte stereotypami kulturowymi. Ucząc się nowej czakry, zobaczysz, jak ta wiedza wpłynie na twoje życie.

Czakry określają sposób wykorzystania energii. Są bateriami dla różnych poziomów energii życiowej, przyjmują, gromadzą i promieniują energię poprzez interakcję z uniwersalną siłą życiową. Wolność, z jaką energia może płynąć z Wszechświata do Ciebie iz powrotem, bezpośrednio określa stan twojego zdrowia i samopoczucia.

Wszelkie blokowanie lub ograniczanie percepcji i ekspresji tej energii życiowej doprowadzi jedynie do załamania się układów organizmu jako całości i spowoduje choroby, dyskomfort, utratę siły, strach lub brak równowagi emocjonalnej. Po zrozumieniu i zrozumieniu systemu czakr, jego trybu działania i optymalnego trybu działania, można usunąć własne ograniczenia i osiągnąć poziom, na którym łatwo jest rozwiązać wszystkie problemy i trudności. Tymczasem całkowita blokada może doprowadzić do zupełnego odłączenia się od powszechnej siły życiowej, to znaczy do fizycznej śmierci.

Każdy ma czakry i wszystkie działają. To stwierdzenie ma na celu uspokojenie tych, którzy martwią się, czy ma wszystkie czakry. Jeśli żyjesz, to je masz! To niesamowite, jak wielu ludzi myśli, że ich czakry nie działają. Działają! Stopień skuteczności ich działań może nie tylko znacząco różnić się między różnymi osobami, ale także różnić się w zależności od etapu życia, w którym obecnie się znajdujesz.

Pierwszym poziomem świadomości czakr jest zdolność widzenia ich działania w swoim życiu, odczuwania przepływu energii. Ta sama siła życiowa objawia się we wszystkich roślinach i zwierzętach, w chmurach i rzekach, w górach i na równinach. Ta sama siła życiowa napełnia człowieka. Przechodzi przez system czakr i musisz zrozumieć i doświadczyć tego przepływu energii. Można go zobaczyć i doświadczyć, ale aby to osiągnąć, konieczne jest zwiększenie poziomu percepcji.

Stopnie energii reprezentowane przez czakry są subtelnymi różnicami w uniwersalnej sile życiowej. Ponieważ zauważenie ich jest raczej trudne, na pierwszym poziomie zrozumienia trzeba rozwinąć "świadomość świadka", czyli "być w świecie, ale poza światem", jak mówią spirytualiści. Oznacza to uczenie się bycia jednocześnie na dwóch poziomach świadomości - aby w pełni doświadczyć działania życia i jednocześnie obserwować je z zewnątrz. Oznacza "być świadkiem". Nie możesz nic powiedzieć o muzyce, jeśli nie masz partytury, a "świadek" ma wynik, a on może ci powiedzieć o jakiejkolwiek imprezie.

Ci, którzy są na tyle szczęśliwi, że mają wizję, aby zobaczyć czakry, opisują je jako wiry energetyczne obracające się wokół centralnego punktu, jak promienne koła, z których każdy ma swój własny kolor. Im szybciej wiruje skręt, tym więcej energii może pochłonąć i przekazać. Najniższa częstotliwość znajduje się w czakrze korzenia, a gdy zbliżasz się do korony, częstotliwość wzrasta. Przypomina skalę muzyczną lub układ kolorów spektrum - od czerwonego do fioletowego. Połączenie tych kolorowych wirów tworzy twoją aurę - subtelny blask energii świetlnej czakr.

Czakry są często związane z węzłami układu hormonalnego. Ich lokalizacja w ciele pokrywa się z lokalizacją wielu takich węzłów, a znaczenie każdej czakry jest ściśle związane z funkcjonowaniem węzła, który jest z nią związany. Byłoby jednak błędem rozważanie tego związku tylko na płaszczyźnie fizycznej. Chociaż czakry znajdują się wzdłuż kręgosłupa i znajdują się przed nim, to jednak nie są zjawiskiem fizycznym.

Energia czakr jest znacznie cieńsza niż energia fizyczna, ale przenika wszystkie aspekty twojego życia. Po uświadomieniu sobie wpływu każdej czakry, zwrócisz uwagę na ich manifestację, a co za tym idzie, będziesz w stanie skierować energię w taki sposób, aby zmienić rzeczywistość.

Kiedy po raz pierwszy spróbujesz przyjąć taką pozę, na pewno będziesz się obracać w tę iz powrotem, starając się osiągnąć pożądany stan. Naprężasz mięśnie nóg i brzucha, próbując osiągnąć równowagę, ale nadal pozostajesz całkowicie niestabilny. I nagle będziesz w stanie równowagi. Dojdziesz do centralnego punktu, który z pewnością istnieje! A gdy staniesz się bardziej doświadczony, zaakceptowanie tej postawy stanie się dla ciebie łatwiejsze. Chociaż niektóre drgania ciała nadal będą się utrzymywać, staną się mniej znaczące.

Ten sam proces zachodzi z twoim ciałem, umysłem i emocjami. Ta akcja jest absolutnie taka sama na każdym poziomie. Zanim osiągniesz równowagę, wykonasz wysiłek - i całkowicie sterylny! Dopiero po zakończeniu prób nagle osiągasz punkt równowagi. Brzmi to paradoksalnie, ale dopóki nie weźmiesz moich słów, nie zrobisz postępu. Równowaga jest drogą, konflikt jest iluzją. Musisz wierzyć, że istnieje równowaga, a jeśli to czujesz, możesz to osiągnąć.

Innymi słowy, wszystko jest zakończone w sprawach wiary. Musisz zrozumieć, że każda decyzja podjęta w niezrównoważonym stanie pogorszy sytuację. Jeśli się tego nauczysz, zrezygnujesz z próby podjęcia decyzji, będąc w stanie niezrównoważonym i poczekasz, aż równowaga zostanie przywrócona. Decyzje podejmowane w stanie wewnętrznej harmonii równoważą sytuację. Wydaje się zbyt proste, aby być użytecznym, ale najprostsze prawdy są zawsze najmądrzejsze.

Ścieżka z jednej czakry do drugiej leży w centrum, sercu czakry, punkcie równowagi. Uwierz w swoje centrum. Uwierzcie, że zawsze można to osiągnąć.

Oczywiście musisz znać poczucie równowagi, inaczej nie zrozumiesz, czy osiągnąłeś równowagę, czy nie. To jest paradoks. Jeśli nie znasz takiego miejsca pełnej harmonii w sobie, nie możesz poczuć, co to jest uczucie. Nie masz punktu wyjścia. Na szczęście w życiu jest miłosierdzie, a ta łaska rozlewa się na każdą osobę. Jeśli jesteś wystarczająco ostrożny, zauważysz, jak łatwo to się dzieje. To jest droga działania bez wysiłku. Naucz się żyć, przyjmując miłosierdzie życia, a zobaczysz, o ile bardziej harmonijne stanie się twoje istnienie.

Kiedy przestaniesz reagować na konflikty, same znikną z twojego życia. Życie stanie się znacznie prostsze i bardziej znaczące. Niektóre problemy będą nadal pojawiać się w twoim życiu, ale nauczysz się je rozwiązywać, poświęcając minimum wysiłku, tak jak nauczyłeś się, jak łatwo pozbyć się jogi. Życie zaczyna się otwierać przed tobą w najbardziej nieoczekiwanych foreshortenings. Niepewność zawsze będzie rodzić nowe trudności, doświadczając cię na różne sposoby, ale kiedy nauczysz się sztuki równowagi, możesz zastosować ją w każdej sytuacji życiowej.

Równowaga wprowadza czystość do twojego życia. Wszystkie zmysły wzrośnie i będą mogli cieszyć się najbardziej subtelnymi wrażeniami. Z łatwością zaspokoisz każde uczucie. Dopóki równowaga nie zostanie osiągnięta, niższe czakry są nienasycone - nigdy nie osiągniesz wrażeń, które mogą zadowolić czakry. Ucząc się koncentracji, osiągniesz, że uczucia staną się bardziej wyrafinowane i znacznie łatwiej osiągnąć satysfakcję, będąc na poziomie każdej czakry. Proste radości życia znajdą dla ciebie nowe znaczenie.