21 июля 2021

Beach/пляж

Thousands of people every year choose to go to the beach to spend their summer holidays. It’s a perfect place for those who love relaxing under the bright sun and swimming in the sea. To be honest, I’m one of those people. I learned to swim when I was only five and since then swimming is my favourite type sport and pastime. Even during the year when we are far from the seaside, I spare time to go and swim with friends in the local lake. In fact, sea is not the only reason to spend your holidays at the beach. Sun, sand and surfing can be added to the list. For millions of people these components have become a magnetic lure and I’m not an exception. Several years ago I first tried wind surfing. Since then it’s my favourite type of water sport. Although I’m not an experienced wave rider yet, I’m quite good at guiding the board when it gets windy. There are many other interesting activities to be done at the seaside. For example, we can play beach volleyball with friends or simply with strangers. It’s a good way to make new acquaintances and to meet interesting people. My parents and I always make new friends when we are at the seaside. They also don’t mind playing active games there and doing water sports. Once or twice my parents rented a yacht to go out into open sea. It was lots of fun. Beach is a wonderful place for everyone I think. Even my grandparents like spending some time next to the sea water. We are happy to have some friends and relatives on the Black Sea coast. That’s why every year we choose to spend at least a week or two on the beach. The rest of summer we spend in the city.

Тисячі людей щороку вибирають пляж для відпочинку під час літніх канікул. Це ідеальне місце для тих, хто любить відпочивати під яскравим сонцем і купатися в морі. Чесно кажучи, я ставлюся до таких людей. Я навчилася плавати, коли мені було всього п'ять, і з тих пір плавання мій улюблений вид спорту і дозвілля. Навіть протягом року, коли ми далеко від моря, я знаходжу час, щоб поплавати з друзями в міському озері. Насправді, море це не єдиний привід, щоб проводити відпустку на пляжі. До цього списку можна додати сонце, пісок і серфінг. Для мільйонів людей ці компоненти стали магнітної приманкою, і я не виняток. Кілька років тому я вперше спробувала віндсерфінг. З тих пір це мій улюблений вид водного спорту. Хоч я і не особливо добре поки катаюся по хвилях, у мене вже виходить направляти дошку в сторону вітру. Є багато інших цікавих занять, які підходять для морського узбережжя. Наприклад, можна пограти в пляжний волейбол з друзями або просто з незнайомими людьми. Це хороший спосіб завести нові знайомства і зустріти цікавих людей. Ми з батьками завжди заводимо нових друзів, коли знаходимося на морському узбережжі. Вони теж не проти пограти в активні ігри і зайнятися різними водними видами спорту. Один або два рази мої батьки брали в оренду яхту, щоб вийти у відкрите море. Було дійсно весело. Я думаю, пляж є прекрасним місцем для всіх. Навіть мої бабуся з дідусем люблять бувати на морському узбережжі. Нам пощастило, що у нас на узбережжі Чорного моря є друзі і родичі. Саме тому щороку ми проводимо, по крайней мере, один або два тижні на пляжі. Іншу частину літа ми проводимо в місті.